Preventivní program v 6. A
Tento program nesl název Etická výchova a třídní kolektiv. Jeho cílem bylo zaměřit se na osvojení sociálních dovedností u žáků na základě vlastního prožitku. Program zahrnoval mnoho různých aktivit a her vedoucí děti k dialogu, k zakotvení pozitivních hodnot a vlastností a k respektování názorů druhých. V závěru by si měli žáci uvědomit to, že mohou pomáhat druhému bez očekávání odměny.
Program etické výchovy má celkem 10 hlavních aktivit: komunikace v mezilidských vztazích; pozitivní hodnocení sebe, úcta k sobě; pozitivní hodnocení druhých; tvořivost a iniciativa, řešení problémů; komunikace citů; empatie; asertivita; reálné a zobrazené vzory; pomoc, dělení se, přátelství, spolupráce; komplexní prosociálnost.
To, jak se žáci zapojili, je vidět na fotografiích. Myslím si, že program měl svůj hlubší význam a žáci se velice bavili a zároveň i učili, aniž by si to sami uvědomovali.
E. Krsková