Co stálo za popálenými prsty?
V pondělí 6. prosince byl na naší škole uskutečněn projektový den. První tři hodiny jsme se normálně učili. Poté jsme šli na oběd a po něm nás rozdělili do skupin společně s devítkou. Hlavním tématem tohoto dne bylo, jak správně třídit odpad, jak neplýtvat jídlem a využití starých věcí.
První stanoviště naší skupinky bylo u paní učitelky Faltejskové. Dostali jsme anglický text a z něho jsme vybírali, co přírodě škodí a co ne. Na stanovišti číslo dva na nás čekala paní učitelka Pupíková. Tam jsme vymýšleli, jak ze starých věcí vyrobit něco znovu použitelného, například z košile kapesník, hadr či tašku. Na dalším stanovišti nás přivítala paní asistentka Applová a u ní jsme třídili, jaký odpad patří, do kterého kontejneru. U čtvrtého stanoviště na nás čekala paní asistentka Boháčová. U ní jsme se zabývali tématem, jak neplýtvat jídlem. Zjistili jsme například, že když koupíme až moc rohlíků, tak zbytek můžeme zamrazit. Po šesté vyučovací hodině jsme se přesunuli do jazykové učebny, tam na nás čekal pan myslivec Faltejsek. Především jsme poslouchali, jak se máme chovat v lese. Celé vyprávění stihl pan Faltejsek za jednu vyučovací hodinu. Ta poslední aktivita, na kterou jsme se těšili nejvíc, byla vyrábění vánočního svícínku. Kvůli kterému jsem si trochu spálila prsty od tavné pistole. „Bavilo mě to víc než normální učení. Navíc jsem zjistila i něco nového o třídění odpadu,“ říká jedna účastnice. „Je dobrý, že jsme se o tomhle tématu bavili. Možná to někomu dalo do hlavy rozum a uvědomil si, že zahazovat odpadky jen tak na ulici nebo vyhazovat jídlo není v pořádku. Jiní lidé by za kus chleba dali všechno, co mají a my ho necháme zplesnivět,“ zhodnotila žákyně. (Ema Adamcová, Adéla Lešikarová, Michal Pravda, Marie Křemenáková, Marie Marešová)