Jeden svět na školách – návštěva lanškrounského kina

Jeden svět na školách (JSNS) je součástí ze vzdělávacích programů organizace Člověka v tísni, který se zaměřuje na osvětu a výchovu žáků základních škol k aktivnímu a odpovědnému přístupu k dění v našem regionu, v České republice a v celém světě. Předává žákům jedinečný zážitek prostřednictvím inspirativních filmových příběhů, který podporuje moderovaná diskuse s moderátorem. Zvolená témata propojují lidská práva, environmentální výchovu a mediální gramotnost. Velkým přínosem je i rozvoj empatie, kritického myšlení a respektu k různým pohledům na život, svět apod. Pro žáky byla připravena projekce č. 3.

První dokument nesl název A šťastný nový rok. Tématem filmu byla zvířata, enviromentální chování a ohleduplnost. K oslavám Nového roku neodmyslitelně patří ohňostroje. Lidé si to užívají, ale zvířata zažívají naprostou noční můru.

Druhý dokument nesl název Třetí kolo. Tématem filmu byl koníček, sport a výběr povolání. Mladá žákyně Sana se připravuje na budoucí povolání cukrářky na nové škole a zároveň se musí naplno věnovat boxu. Trenér ji vybral do skupiny sportovců, která se zúčastnila turnaje v olympijském centru v Pise. Byl to první velký zápas, který nevyhrála. Prohru nebrala jako něco špatného, ale něco, co ji posune dál.

Třetí a poslední dokument nesl název I Am Influencer. Tématem filmu byl fenomén influencerství, sociální sítě, rizika kyberprostoru. Během 26 minut přemýšlíme nad tím, jaký obsah vlastně konzumujeme? Proč věnujeme svůj čas někomu, kdo se snaží sníst např. několik plechovek kompotu, nebo se jen opaluje u bazénu apod. V závěru tohoto dokumentu jeden z influencerů řekl, že jakýkoliv materiál, který natočí, nejprve ukáže rodičům, aby zjistil, zda to může ukázat světu. Podle něho mají rodiče přesně vědět, co dítě sleduje na internetu, proč to sleduje, co mu to přináší. Z jeho pohledu je důležité, aby rodiče projevili zájem alespoň na 15 minut.

Zpětná vazba žáků 7. třídy k programu:

„Bylo to dobré, poučné a zábavné. Podívali jsme se, jak se cítí psi, když se pouští ohňostroj. Bylo to smutné. Jako druhý jsme viděli, jak mladá boxerka, která pořád vyhrávala, poprvé prohrála. Byla ale silná a řekla si „chybami se člověk učí“, prostě prohra je cesta k výhře. A nakonec jsme si pustili, jaký mají život influenceři. Tohle mě ale nebavilo, boxerka byla lepší.“

„Bylo to zajímavé. Nejvíce mě bavil ten první film. Dozvěděl jsem se spoustu nových informací. Začala jsem trochu víc přemýšlet o své budoucnosti. Paní hezky mluvila. Ale u filmu dost mluvili nějaký žáci. Moc mě nebavil ten poslední film, ani nevím proč. Jen mi nebyl sympatický, asi. Druhý film mě zaujal tím, že ta holka měla dvě osobnosti (cukrářka a boxerka). Celkově to byl fajn výlet.“

E. Krsková a žáci 7. třídy

Mohlo by Vás dále zajímat...